Sign In

Studiedag "Een toekomst voor parochiekerken"

Organisatie: CRKC en VVSG op 2 december 2013

Beeld_KerkZoektToekomst_400x240.jpg

In de voormiddag stonden algemene presentaties en een debat op het programma.
Als je klikt op de onderstreepte onderdelen vind je de beschikbare presentaties.

• Niek De Roo, stafmedewerker van het WVi, gaf aan de hand van tientallen voorbeelden zijn persoonlijke visie op de toekomst van de parochiekerken.
  • Een debat tussen Luc Martens, burgemeester van Roeselare, Herman Cosijns, secretaris-generaal van de bisschoppenconferentie, en Filip Delos, raadgever Binnenlands Bestuur van het kabinet van minister Bourgeois, werd in goede banen geleid door Joris Scheers, projectleider vastgoedbeleid van het Departement Bestuurszaken.

In de namiddag werden vijf praktijkvoorbeelden voorgesteld.

• Kerkgebouw en publieke ruimte: kerk van Bossuit wordt kunstwerk - Lieven Vantieghem
  • Lokaal kerkenplan Antwerpen - Katrien Van der Veken en Jan Kint